Jednotné štandardy zvýšia kvalitu dopravy cestujúcich

Stanovenie spoločných univerzálnych štandardov v doprave podporí prirodzený záujem autobusových dopravcov, ktorým je čo najvyššia kvalita a komfort pre cestujúcich. Zhromaždenie Zväzu autobusovej dopravy s týmto zámerom odsúhlasilo 26. septembra 2017 Kódex kvality vodiča a Štandard kvality autobusovej dopravy.

Vypracovaním, schválením a následným integrovaním spomínaných dokumentov si Zväz autobusovej dopravy kladie za cieľ nastavenie jednotného rámca pre podniky SAD. Kódex kvality vodiča ako aj Štandard kvality autobusovej dopravy sú koncipované ako jednoduché a zrozumiteľné dokumenty, ktoré majú slúžiť k praktickému využitiu. „Ustanovenia jednotlivých dokumentov majú za úlohu viesť ku zvyšovaniu kvality dopravy s ohľadom na maximálnu spokojnosť a komfort cestujúcich,“ vysvetlil prezident Zväzu autobusovej dopravy Peter Sádovský.

Štandard kvality autobusovej dopravy je zostavený z trinástich dôležitých bodov:

  1. Presnosť dopravy
  2. Čistota vozidiel
  3. Uniformnosť oblečenia personálu
  4. Záruka mobility
  5. Komunikácia a správanie vodičov
  6. Bezpečnosť
  7. Dopravná obslužnosť
  8. Udržateľná obnova vozidlového parku
  9. Ekologizácia dopravy
  10. Prístup k informáciám
  11. Kvalifikovaný personál
  12. Verejná autobusová doprava ako nástroj pre udržateľnú mobilitu
  13. Dodržiavanie legislatívy

Druhý dokument – označený názvom Kódex vodiča – je jednoduchým návodom pre vodičov autobusovej dopravy, ktorý si zakladá na čestnosti, profesionalite a pochopení potrieb autobusových cestujúcich.